مصاحبه هفته نامه کارنگ با جناب امیر صدرالدینی مدیرعامل صنایع بال

مصاحبه مدیر صنایع بال با کارنگ

Share this article

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
Share on telegram

گزارش گفتگو با مهندس امیر صدرالدینی با عنوان: محدودیت، مانع صادرات فناوری

صنعت سورتینگ بخش مهمی از زنجیره لجستیک است که اهمیت آن در دهه های اخیر باتوجه به گسترش تجارت آنلاین و فروشگاه های اینترنتی و افزایش روابط بازارهای مناطق مختلف با یکدیگر افزایش چشمگیری داشته است. این صنعت با اتکا به رشد فناوری با تحولات زیادی در راستای افزایش سرعت و دقت همراه بوده است و این پیشرفت همچنان ادامه دارد به نحوی که اخیرا شاهد استفاده از هوش مصنوعی در بخش های مختلف سورتینگ در کشورهای توسعه یافته جهان هستیم. Baal Industries Company تولیدکننده ی سیستم های سورتینگ فرودگاهی و پستی در کشور است و مدیر عامل این شرکت باور دارد اگر روابط بین الملل ایران با دیگر کشورها عادی بود این مجموعه توانایی این را داشت که با شرکت های مشابه در بازارهای جهانی رقابت کند. بااین حال این تولیدکننده به آینده صنعت لجستیک در جهان خوش بین است و باور دارد شرایط این صنعت در ایران نیز نمی تواند ازین رشد مستثنی باشد.

در چه بخشی از صنعت سورتینگ فعالیت می کنید و تاکنون چه پروژه هایی را در این زمینه انجام داده اید؟

ما در دو حوزه سورتینگ:  شامل بار همراه مسافر فرودگاهی – ترمینالی و بسته های امانت پستی مشغول توسعه فعالیت خود هستیم. در حوز اول طراحی، تولید و نصب و راه اندازی و راهبری سیستم های سورتینگ بار در ترمینال (شماره ۱) و (سلام) شهر فرودگاهی امام خمینی را در کارنامه خود داریم و در حوزه دوم نیز در یک پروژه سورتینگ بسته های امانات پستی با مرکز تجزیه و مبادلات پستی کشور کار کرده ایم.

چه شد که وارد حوزه سورتینگ مرسوله های پستی شدید؟

از همان زمان که در حوزه ٰٰٰسورتینگ بار فرودگاهی کار می کردیم به کارهای مکاترونیک و برنامه نویسی علاقه داشتیم و در سال ۱۳۹۷ یک طرح تحقیقات توسعه ای را در این زمینه شروع کردیم. در نهایت سال ۱۳۹۹باتوجه به تصمیمی که شرکت پست مبنی بر تجهیز مرکز تجزیه و مبادلاتش به یک سیستم سورتینگ گرفت شرایطی پیش آمد تا بتوانیم با شرکت در مناقصه مربوطه فرصت انجام این پروژه را کسب کنیم.

مهمترین چالشی که در این حوزه با آن برخورد داشتید چه بوده است؟

 در دو حوره با چالش های بزرگی مواجه بودیم. یکی بحث برنامه نویسی بود: زیرا این کار برای اولین بار در کشور انجام می شد و مشابهی برای آن وجود نداشت. در حوزه واردات مواد اولیه و تجهیزات به دلیل وجود تحریم ها با دشواری های زیادی مواجه بودیم که به هر طریق توانستیم کار را پیش ببریم.

نوسان قیمت ارز در مراحل تولید مشکلی ایجاد نکرد؟

خوشبختانه پروژه اداره پست در سال ۱۳۹۹ کلید خورد و در بهمن ماه ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید و در طول این پروژه با معظل نوسان ارز کمتر برخورد داشتیم. اما ازانجا که ۸۰ درصد خریدهای مورد نیاز را پیش از آن و در یک بازه شش هفت ماهه که بازار ارز نسبتا باثبات تر بود انجام داده بودیم پروژه خیلی تحت تاثیر این قضیه قرار نگرفت. برای موضوع خرید لوازم و مواد اولیه مشکل ما بیشتر طولانی شدن روند تخصیص ارز و ترخیص کالاهایی که داشتیم بود. البته موضوع نوسان ارز در پروژه فرودگاهی که آن را طی سال های  ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ انجام دادیم تاثیرگذار بود و زیان بسیار زیادی به بدنه شرکت ما وارد کرد.

 

برای مشاهده ی کامل گفتگوی کامل مهندس صدرالدینی به صفحه ی ۱۴ و ۱۵ فایل pdf زیر مراجعه کنید.

 

مصاحبه با جناب امیر صدرالدینی مدیرعامل صنایع بال درهفته نامه کارنگ

مقالات بیشتر...